Direktlänk till inlägg 14 januari 2007

Jag kan verkligen inte påstå

Av Vichy - 14 januari 2007 16:13

att jag inte saknar det. Känslan av frihet var underbar, för mig som aldrig har mer än an bestämd mängd timmar för mig själv innan jag måste göra något. Jag var så lätt, så lätt.Även om jag tycks ha tagit med mig lite av känslan hem, vilket gör mig väldigt glad, kan inget mäta sig med att vara där. Att få uppleva det, att bara vara, skratta och leva utan ett tvunget tidsschema. Och allt vi gjorde, gjorde vi för att vi ville det. Bara en sån sak. Och att märka, att jag inte alls saknade det jag trodde jag skulle sakna, att det var som att lämna allt jobbigt bakom sig - det var underbart. Jag vet inte om det är ett minus att allt jag varit ledsen för nu blivit suddigt i kanterna men det känns skönt på samma gång som det är ledsamt. Jag känner det inte längre, för jag minns det inte klart. Jag menar, jag är sorgsen men när jag ska fokusera så minns jag inte riktigt klart vad det var jag skulle sakna. En senilitetens befrielse, månne?Det känns lite konstigt, men fint, att jag nu har minnen att dela med endast 3 personer till. Saker som bara de kommer förstå, internskämt bara de skrattar åt. Loopy's, till exempel, med sin brasilianare. Ingen vet ju vad jag menar, förutom de 3. Genom sol, vågor, gemenskap och skratt är jag lätt igen.Så lätt jag kan vara just nu. Det går bra nu, ta mig på orden......I övrigt kom jag just hem, jag har befunnit mig "på annan ort" sen igår klockan 22 och är rätt trött. Men glad och tillfreds. Nästan lycklig, så lycklig jag kan vara just nu. Det är väldigt fint med människor som får en att må bra, när det är det man mest i världen behöver. Tydligen har mina föräldrar spärrat hemtelefonen för mobilnummer igen, då senaste räkningen var på 800euro. Jisses. Jaja, hur jag nu ska få tag på Madde och Klara är ett mysterium men det löser sig väl alltid. Så, om du läser det här Klad, så ring mig. Haha.Madde kan jag i alla fall använda gsmålands hemsida för att nå. Jag har stora beslut framför mig, inte känslomässiga men väl angående min utbilning. Jag vet inte hur jag ska göra och är helt vilsen. Det trevliga är, att efter resan känns det annorlunda, ett avstånd, ett nytt perspektiv. Tack Cicci, Malin och Klara för den lilla tiden. Det var underbart.

 
 
Cicci

Cicci

14 januari 2007 19:48

tack själv, det var verkligen lovely där. åh, älska loopy's!

http://drate.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vichy - 4 juli 2007 16:22

Jag har ÄNTLIGEN orkat fixa en ny, BÄTTRE, blogg på blogg.se istället för den här skiten. Så bye bye och väkommen till min [url=http://vichy.blogg.se]NYA BLOGG[/url]! ...

Av Vichy - 3 juli 2007 12:31

Idag är det 6 månader. 6 månader med L. Jag tycker mer om honom efter denna relativt korta tid än någon annan kille jag träffat.   Han gör mig avslappnad och glad. Han gör mig bättre, både för andra och mig själv. Jag är lycklig med honom.   Ikväll...

Av Vichy - 3 juli 2007 07:55

Jag har ett problem. En mental skada kanske, eller bara en shoppingrelaterad, tillfällig verklighetsfrånvändning som uppstår ibland när jag står i en butik med ett hutlöst dyrt plagg (som det är pinsamt tydligt att jag aldrig kommer använda) - och b...

Av Vichy - 2 juli 2007 21:20

Jag har skurat boxar hela förmiddagen. Asjobbigt. Men sen käkade vi pizza och jordgubbar med  grädde. När jag kom hem somnade jag på gräsmattan. Det var skönt att sova men inte att vakna. På kvällen cyklade jag och min bror en sväng på sisådär 6 km....

Av Vichy - 1 juli 2007 17:49

Gliip. Jag är slut. Vilket betyder att jag kommer sova som en stock inatt, och det uppskattar jag ju förstås. Imorse var jag hos J på praktik och skumpade runt på en islandshäst - kändes ungefär som att försöka gå ner i spagat och gunga samtidigt. J...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards