Direktlänk till inlägg 12 november 2006

Visserligen föddes jag på 80-talet men...

Av Vichy - 12 november 2006 11:17

Kommer ni ihåg?80-talet, visst är det ofattbart att:Vi på fullt allvar trodde att George Michael var heteroVi köade utanför telefonautomater varje gång vi ville ringa hemSeglarskon betraktades som "klassisk" och "tidlös"En krusig permanent ansågs vara en trendig frisyr - både på tjejeroch killarDirty Dancing stjärnan Patrick Swayze betraktades som supersexigEtt Lycra-plagg vid namn "Body" (som knäpptes i skrevet med enkonstruktion som var fullkomligt ohanterlig, särskilt i kombinationmed alkohol hade en naturlig plats i våra garderoberAxelvaddar, ju större desto bättre, gav oss en naturlig siluettMascaran inte skulle vara svart utan ha samma färg som ögonen- blå, grön eller brunEn bit kassler med ananasskiva betraktades som exotisk och att allamaträtter som innehöll ananas hette någonting med HawaiiDen lyxigaste förrätten var räkcocktail och den flottaste efterrättenglace au fourVi fick inte hoppa på golvet när vi lyssnade på musik - då blev dethack i skivanDet fanns en särskild möbel att förvara skivspelaren på,den kalladesstereobänken.Vi gick med i bokklubbar, skivklubbar och samlade på receptkort somvi förvarade i speciella boxar.Det gick rykten om att Michael och Janet Jackson var samma person.Det vita mirakelmedlet Tippex var det enda sättet att åtgärda stavfelVi trodde att vi skulle få HIV vid blotta anblicken av Jacob Dahlinoch Sighsten HerrgårdTights och storskjorta var en naturlig kombinationVåra finaste tavlor förställde kyssande par i solnedgång, gråtandeclowner och galopperande enhörningarVi gick och tränade med stringtrosor utanpå gympadräkten"jag skriver en check" var en vanlig replik i shoppingsammanhangSnabbmat var detsamma som "en grillad med mos"OCH...År 2006, du vet att du lever år 2006 när 1. Du av misstag knappar in en pin-kod påmikrovågsugnen2. Du inte har lagt patiens med verkliga kort på flera år3. Du har 15 telefonnummer till en familj på 3 personer4. Du skickar e-post till dem som sitter bredvid dig5. Ursäkten för att du har tappat kontakten med gamlavänner är att du inte har deras epostadresser6. Du har jobbat vid samma skrivbord i 4 år men för treolika företag7. Din chef klarar inte att göra ditt jobb8. Din lunch består av rå fisk som du äter med pinnar10. Du ringer familjen för att höra om de är hemma medandu kör in i garaget11. All reklam på TV har en internetadress under12. Du får panik för att du lämnat huset utan mobilen(som du inte hade de första 20-40 åren av ditt liv) och måste åkatillbaka för att hämta den13. Det första du gör när du kliver upp på morgonen är attgå "online" innan du hämtar kaffet i espressomaskinen14. Du lägget huvudet på sidan för att le :)15. Du läser detta och nickar och ler16. Ändå värre; du vet precis vem du ska skicka detta mail vidaretill17. Du är för upptagen för att lägga märke till att nr 9saknades i denna lista18. Du scrollade upp för att kolla att den faktiskt inte var där19. Och nu sitter du och ler åt dig själv

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vichy - 4 juli 2007 16:22

Jag har ÄNTLIGEN orkat fixa en ny, BÄTTRE, blogg på blogg.se istället för den här skiten. Så bye bye och väkommen till min [url=http://vichy.blogg.se]NYA BLOGG[/url]! ...

Av Vichy - 3 juli 2007 12:31

Idag är det 6 månader. 6 månader med L. Jag tycker mer om honom efter denna relativt korta tid än någon annan kille jag träffat.   Han gör mig avslappnad och glad. Han gör mig bättre, både för andra och mig själv. Jag är lycklig med honom.   Ikväll...

Av Vichy - 3 juli 2007 07:55

Jag har ett problem. En mental skada kanske, eller bara en shoppingrelaterad, tillfällig verklighetsfrånvändning som uppstår ibland när jag står i en butik med ett hutlöst dyrt plagg (som det är pinsamt tydligt att jag aldrig kommer använda) - och b...

Av Vichy - 2 juli 2007 21:20

Jag har skurat boxar hela förmiddagen. Asjobbigt. Men sen käkade vi pizza och jordgubbar med  grädde. När jag kom hem somnade jag på gräsmattan. Det var skönt att sova men inte att vakna. På kvällen cyklade jag och min bror en sväng på sisådär 6 km....

Av Vichy - 1 juli 2007 17:49

Gliip. Jag är slut. Vilket betyder att jag kommer sova som en stock inatt, och det uppskattar jag ju förstås. Imorse var jag hos J på praktik och skumpade runt på en islandshäst - kändes ungefär som att försöka gå ner i spagat och gunga samtidigt. J...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards