Alla inlägg den 15 februari 2007

Av Vichy - 15 februari 2007 11:36

"En gång för alla: Att zappa mellan sportkanalerna räknas INTE som träningMan ~50 år lassar upp starköl på kassabandet på Systembolaget när mobilen plötsligt ringer.Mannen (i telefonen): Hej älskling! Jag har lite bråttom nu, jag är precis på väg till gymmet! Ja, jag handlar bara lite... sportdryck nu innan... "TjuvlyssnatHAHA.

Av Vichy - 15 februari 2007 11:20

TjuvlyssnatTvå ungdomar ~18 sommarjobbar som lokalvårdare och städar på en biograf.Kille: Kom och titta på toaletten!Tjej: Vaddå?Kille: Jag får inte bort det där gråa mellan kakelplattorna.Tjej: Du menar fogmassan?Äldre par ~65, med tydlig värmländsk dialekt strosar omkring i ett kallt Stockholm.Damen: Uj uj, vad kallt det är! Benke, på med vantarna nu!Benke: Nej, behöver dem inte…Damen: Sluta tramsa, på med vantarna!Benke: Nej, dessutom ligger de kvar i busskuren.Damen: Vad säger du, har du glömt dem?!Benke: JAG LÄMNADE DEM, de passar inte min IMAGE!..SLUTARBETET ÄR KLAAAAART.I alla fall för första inlämning. Äntligen. Imorgon lämnar exemplaren mina händer och sen kan jag andas ut till den 15 mars då de kommer tillbaka med multiplikationstabeller av ändringar.. Men men, den dagen den sorgen. Jaha, nu har jag missat en till klänning jag vill ha fram H&M. Skit också. Den här gången är det en hängselklänning men de kanske får in fler storlekar. Blir att titta ofta på hemsidan bara. Fnuff. Det går inget bra för mig med H&M längre. Skolan slutar klockan 14:00, sen ska jag susa in till stan och köpa lite smågrejer samt sola om jag hinner. Yäpp. Och ikväll ska jag jobba, igen. Men sen är jag ledig tills på tisdag. Eller ledig och ledig, ledigare kanske man ska säga. Igår, i ett anfall av sommarlängtan, rotade jag fram min sedan länge bortglömda (okej, förra sommaren) Gyllene Tider-skiva. Det var dumt gjort. Ännu dummare var det att faktiskt lyssna på den, samtidigt som det är snö och äckel ute. Det som var ett tllfälligt anfall är numera kroniskt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards