Direktlänk till inlägg 8 mars 2007

Ibland har jag alldeles för mycket på gång

Av Vichy - 8 mars 2007 20:14

Haha. Jaha. Det är lika bra jag börjar plugga till advokat eller liknande direkt för tydligen ska jag försörja min kära pojkvän bara jag kommit ut i yrkesslivet. Och med hans konsumtionsvanor lär det ju gå käpprätt åt skogen om jag inte lyckas ordentligt. Det är lite roligt, roligt kanske är fel ord men förunderligt då om man ska använda gammal högtravande svenska vilket jag är ruskigt bra på och nu tappade jag tråden så jag börjar om. Det är roligt att han är den första jag kan tänka mig framtidsplaner med och faktiskt känna att "Ja, det vore jäkligt fint" och inte bara en massa "Njae, jaja det är långt kvar dit". Jag har så mycket jag vill göra i mitt liv, det har inte direkt varit så att jag vealt ha någon fast punkt i form av pojkvän through all that. Men det här känns löjligt bra, kanske är jag bara chockad över friheten, avsaknaden av svartsjukan som till stor del sabbade mitt förra förhållande. Hur det är att kunna göra saker individuellt utan att vara orolig för att få skit i flera dagar efteråt. Inget ont om mitt förra förhållande, men vissa saker kanske inte riktigt funkade och ett helvete börjar alltid någonstans.Jag är jätteglad att det känns såhär, men först och främst hoppas jag att det fortsätter så. Det vore jäkligt trist annars. Det är inget tvivel om att han är finast dock, min bondpojke. (Ja, Klara - SJÄLVKLART betyder det här att jag kommer stanna på Åland och bli en hemmasittande bondfru som föder barn på löpande barn, tycker det är årets grej att ta båten över gölen till Norrtälje, sakta men säkert får smårastistiska åsikter och till slut vägrar släppa sin yngste son utanför huset för att jag är så rädd att bli ensam på ålderns höst och voj voj vem ska bära in veden? SJÄLVKLART.)Ärligt talat är jag ju piskad att plugga och upptäcka världen eftersom jag alltså ska bli en försörjare. Eller som han så fint uttryckte det "Du tjänar pengarna och jag ser till att du inte får för mycket av dem." Ehum.

 
 
klara

klara

8 mars 2007 21:03

Och jag som inte äns får tänka själv längre.. :P men jag tycker om dig även om de skulle spruta ungar ur dig.

http://klada.blogg.se

 
Ingen bild

Elin

9 mars 2007 08:15

Hehe. Om jag skriver vad du kommer tänka innan du tänkt det så blir det mkt roligare :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vichy - 4 juli 2007 16:22

Jag har ÄNTLIGEN orkat fixa en ny, BÄTTRE, blogg på blogg.se istället för den här skiten. Så bye bye och väkommen till min [url=http://vichy.blogg.se]NYA BLOGG[/url]! ...

Av Vichy - 3 juli 2007 12:31

Idag är det 6 månader. 6 månader med L. Jag tycker mer om honom efter denna relativt korta tid än någon annan kille jag träffat.   Han gör mig avslappnad och glad. Han gör mig bättre, både för andra och mig själv. Jag är lycklig med honom.   Ikväll...

Av Vichy - 3 juli 2007 07:55

Jag har ett problem. En mental skada kanske, eller bara en shoppingrelaterad, tillfällig verklighetsfrånvändning som uppstår ibland när jag står i en butik med ett hutlöst dyrt plagg (som det är pinsamt tydligt att jag aldrig kommer använda) - och b...

Av Vichy - 2 juli 2007 21:20

Jag har skurat boxar hela förmiddagen. Asjobbigt. Men sen käkade vi pizza och jordgubbar med  grädde. När jag kom hem somnade jag på gräsmattan. Det var skönt att sova men inte att vakna. På kvällen cyklade jag och min bror en sväng på sisådär 6 km....

Av Vichy - 1 juli 2007 17:49

Gliip. Jag är slut. Vilket betyder att jag kommer sova som en stock inatt, och det uppskattar jag ju förstås. Imorse var jag hos J på praktik och skumpade runt på en islandshäst - kändes ungefär som att försöka gå ner i spagat och gunga samtidigt. J...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards