Direktlänk till inlägg 8 mars 2007

Barn är oslagbara och IKEA är inget för stressade

Av Vichy - 8 mars 2007 14:13

"Ett barn ~ 6 år sitter på en bänk och ska få sina skridskor påsnörda av sin mamma som samtidigt pratar med en väninna. De pratar om barnuppfostran.Mamman: Jag tycker att det är viktigt att man lyssnar på vad barnen säger.Barnet (försöker avbryta): Mamma, det är fel…Mamman (fortsätter): Jag försöker att alltid lyssna på vad mina barn säger eftersom det är viktigt för dem att…Barnet (försöker igen): Mamma, du gör fel…Mamman (maler på): Det är viktigt att man visar att de är betydelsefulla.Barnet (ropar förtvivlat rakt ut): Det där är ingen skridsko, det är en sko, mamma! Du sätter på mig en sko!!!"..."En stressad kvinna med två fyllda kundvagnar kommer fram till kassan och kassören börjar slå in varorna.Kassören: Är det fyra skåpluckor?Kvinnan: Hyllplan ja.Kassören: Fast det här är skåpluckor.Kvinnan: Haha, nej då, det är hyllplan jag har plockat dem själv här borta.Kassören: Har du kontrollerat artikelnumren? Det händer ju att saker ligger fel…Kvinnan: Ja då, det är rätt, det är hyllplan det där. Haha.Kassören: Mm… fast du ser den här dekoren, det brukar ju inte vara på hyllplan utan på skåpluckor och så är ju formen lite f…Kvinnan: Ja men det är hyllplan.Kassören: Okej. Fyra hyllplan.När alla varorna är inslagna meddelar kassören den totala summan.Kvinna: Hallå, summan stämmer inte med min plocklista!Kassören: Nä… Det kan bero på att du har plockat skåpluckor istället för hyllplan.Kvinnan (hysteriskt): Men herre gud! Det här är ju skåpluckor!"Tjuvlyssnat

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vichy - 4 juli 2007 16:22

Jag har ÄNTLIGEN orkat fixa en ny, BÄTTRE, blogg på blogg.se istället för den här skiten. Så bye bye och väkommen till min [url=http://vichy.blogg.se]NYA BLOGG[/url]! ...

Av Vichy - 3 juli 2007 12:31

Idag är det 6 månader. 6 månader med L. Jag tycker mer om honom efter denna relativt korta tid än någon annan kille jag träffat.   Han gör mig avslappnad och glad. Han gör mig bättre, både för andra och mig själv. Jag är lycklig med honom.   Ikväll...

Av Vichy - 3 juli 2007 07:55

Jag har ett problem. En mental skada kanske, eller bara en shoppingrelaterad, tillfällig verklighetsfrånvändning som uppstår ibland när jag står i en butik med ett hutlöst dyrt plagg (som det är pinsamt tydligt att jag aldrig kommer använda) - och b...

Av Vichy - 2 juli 2007 21:20

Jag har skurat boxar hela förmiddagen. Asjobbigt. Men sen käkade vi pizza och jordgubbar med  grädde. När jag kom hem somnade jag på gräsmattan. Det var skönt att sova men inte att vakna. På kvällen cyklade jag och min bror en sväng på sisådär 6 km....

Av Vichy - 1 juli 2007 17:49

Gliip. Jag är slut. Vilket betyder att jag kommer sova som en stock inatt, och det uppskattar jag ju förstås. Imorse var jag hos J på praktik och skumpade runt på en islandshäst - kändes ungefär som att försöka gå ner i spagat och gunga samtidigt. J...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards