Direktlänk till inlägg 5 mars 2007

Hallonkräm

Av Vichy - 5 mars 2007 14:15

Sånt försöker jag få i mig nu, genom sugrör förstås. Dagsstatus: 39 graders feber och rent allmänt värre än igår.Det är körtelfeber. Proverna är negativa men symptomen är så tydliga så det finns inget tvivel. Fanfanfanfanhelvetesjävlaskitröv. Min hals är väldigt mkt nonexisting at the moment, det finns knappt ngt utrymme alls och allt har svullnat ihop. Jag kan inte andas med munnen alls, det är tur att man är konstruerad med en näsa. Enligt boken borde jag vara trött, men jag är pigg, fysiskt och psykiskt. Vilket gör det ännu jävligare för jag vill göra saker.. inte missa en helvetes massa i skolan som jag gör nu. Okej, just nu gör det så ont när jag sväljer att jag biter igen kindtänderna så hårt att det knakar i ren reflex. Gud vad mysigt det här är. Och jag är SJUKT sugen på läsk, hamburgare och pommes. Eller den givna favoriten oxfilé... Bara tanken får mig att dregla. Så jag vet precis vad jag ska göra när jag blir frisk. ÄTA. Det är inget fel på soppor och annan bebisföda men jag är köttätare. Så är det bara. Det är förjävligt att inte kunna träffa L heller. Saknar honom så jag håller på att bli tokig. Hans brorsa hade tydligen haft det här.. Bra med någon som känner igen det, själv visste jag knappt vad det var innan. Har jag otur fortsätter jag må såhär (det akuta stadiet) i 1-2 veckor till (har gått 5 dagar nu). Sedan kan tröttheten, som jag inte känner men det kommer väl det med, sitta i uppåt.. säg 2-6 månader. Och det riktigt roliga, mina damer och herrar, är att viruset sitter kvar i kroppen i uppåt 18 månader (hos en del resten av livet) och under den tiden kan man få återfall om man av ngn anledning får nedsatt immunförsvar eller andra följdsjukdomar. Sedan är man iofs immun mot skiten. ..och så finns det de som klarar sig igenom det här utan ens lite halsont. Nä, nu ska jag suga i mig mer bebismat, gotta survive!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vichy - 4 juli 2007 16:22

Jag har ÄNTLIGEN orkat fixa en ny, BÄTTRE, blogg på blogg.se istället för den här skiten. Så bye bye och väkommen till min [url=http://vichy.blogg.se]NYA BLOGG[/url]! ...

Av Vichy - 3 juli 2007 12:31

Idag är det 6 månader. 6 månader med L. Jag tycker mer om honom efter denna relativt korta tid än någon annan kille jag träffat.   Han gör mig avslappnad och glad. Han gör mig bättre, både för andra och mig själv. Jag är lycklig med honom.   Ikväll...

Av Vichy - 3 juli 2007 07:55

Jag har ett problem. En mental skada kanske, eller bara en shoppingrelaterad, tillfällig verklighetsfrånvändning som uppstår ibland när jag står i en butik med ett hutlöst dyrt plagg (som det är pinsamt tydligt att jag aldrig kommer använda) - och b...

Av Vichy - 2 juli 2007 21:20

Jag har skurat boxar hela förmiddagen. Asjobbigt. Men sen käkade vi pizza och jordgubbar med  grädde. När jag kom hem somnade jag på gräsmattan. Det var skönt att sova men inte att vakna. På kvällen cyklade jag och min bror en sväng på sisådär 6 km....

Av Vichy - 1 juli 2007 17:49

Gliip. Jag är slut. Vilket betyder att jag kommer sova som en stock inatt, och det uppskattar jag ju förstås. Imorse var jag hos J på praktik och skumpade runt på en islandshäst - kändes ungefär som att försöka gå ner i spagat och gunga samtidigt. J...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards