Alla inlägg under september 2006

Av Vichy - 25 september 2006 15:59

Jag hittade dem faktiskt på en internetshop och i en fruktansvärt underbar färg! Lite oxblod sådär. Gosh, jag skulle verkligen vilja ha hem dem och prova, för de är jättesöta och ser gåvänliga ut samt att de är mer lika ett par pumps än ett par ankelboots (= jag tycker bättre om dem).Zapada - Där hittar du dem under Skor.

Av Vichy - 25 september 2006 11:24

Aargh. Jag övermannas av ett skoshopping-behov! Jobbigt när man inte har pengar och heller inte är någonstans där det finns fina skor. :/I alla fall, inför vintern så har jag i alla fall två par skor jag måste införskaffa och det är ett par stövlar med löst skaft utan klack och jag skulle gärna hitta ett par snygga ankelboots också, som jag skrivit tidigare är jag inte mycket för den trenden men jag kan inte förneka att Gardina ankelbootsen är himla söta. Däremot känns de väldigt mainstream.. Iof är det i sådana fall väldit positivt att bo här på holmen, inte särskilt många kommer bära det du bär om det handlar om lite dyrare prylar. Yes, de platt stövlarna har jag ju hittat på La Redoute, för strax över 100-lappen med min rabatt. Haha, fint med budget! Och om inte annat så skulle jag vilja prova de där Gardenia -skorna men jag vet inte riktigt, ankelboots är väldigt kluvet för mig, oftast tycker jag de är något av det anskrämligaste jag sett men sedan dyker det upp någon som verkligen passar i den modell hon bär och då blir det genast lite snyggare igen. Men det får väl bli en runda till Mixage när jag är i Sthlm nästa gång, om inte Klara vill studsa runt och leta vintageskor. :) Men det är också roligt!

Av Vichy - 25 september 2006 10:45

Absolut inte, men ändå inte lika igång som vanligt.Dagen började med en sovmorgon till kl. halv 9, fortsatte med föreläsning i skolan och nu matrast för att halv ett fortsätta med städning etc. efter marknen igår. Yey.. Ikäll ska jag jobba (vad ovanligt), sedan skritta ut på min häst och bara koppla av och sen vet jag inte riktigt. Det finns alltid något att göra. Dagens outfit:Stickad grå klänning, H&M DividedSvarta bomullsstrumpbyxor, KappahlVitt linne, H&MMary Jane ballerinas, Asos

Av Vichy - 24 september 2006 21:28

"Ebba-klänningen" alltså. När jag bad Klara att försöka få tag på en åt mig att ta med när hon kom hit trodde jag ju inte att hon skulle hitta någon då jag förstått att den snabbt tog slut i de för mig aktuella storlekarna (34/36/38) men tji fick jag för vad kom hon inte hit med? Jo, den alldeles underbart söta stickade klänningen i strl 36. Perfa. Så så svårt var det alltså inte, hon var bara in i en butik och tittade runt lite och hittade den i ett hörn. Men Klara är ju ett proffs. ;)Hon åkte för övrigt hem för några timmar sedan, det var roligt att ha henne här! Jag hoppas jag ska lyckas ta mig till henne i Sverige någon kommande helg, men de två närmast kommande är uppbokade för praktik och jobb, men därefter!H&M-klänningen var underbar i alla fall! Jag är helt kär, så mjuk och mysig och sticks inte det minsta (dock ser man ju att det är mycket akryl och det är nog inte smart att tvätta den så mycket övht = noppror). Glad är vad jag är, jag har lyckats få tag på BÅDA mina must-have H&M klänningar! Den rosa-randiga och den grå, stickade. Kul, och båda hittade jag genom VR och fröken von Sydow. Mainstream, jag? Haha. Men är det sött och mysigt så är det. (Klänningen är lite skrynklig i nederkant på bild 1)

Av Vichy - 22 september 2006 20:44

Den här dagen går verkligen i H&M's tecken!När jag hittade den här klänningen på hemsidan, som jag såg i VR för någon månad sedan och älskade från första stund, så kunde jag inte låta bli att beställa den - trots 50% akryl. Känns den fruktansvärd så skickar jag bara tillbaka den, men jag måste ha hem den! Så himla mycket mig är den. Synd att den inte kommer förrän v. 40, men det kan ju vara trevligt att vänta lite också! Men nu får det snart räcka med klänningar/kjolar. Jag har redan köpt fler klänningar på 2 månader än jag tidigare gjort under hela min livstid. Och Jenny Hellström kjolen är så dyr så den får räknas som många, många kjolar. Haha. Klara kommer om några timmar med båten. Roligt! Imorgon blir det hundutställning och massor av annat (annat = jag har en massa att göra men vet inte hur allt kommer falla ut än).

Av Vichy - 22 september 2006 16:54

Haha, så typiskt H&M! Denna cardigan som så många tycker om (även jag) beskrivs på hemsidan som "av mjuk mohairkvalitet". Lite längre ner man kan läsa "i 80% akryl, 10% ull och 10% mohair. Jag må vara lite av en materialnörd men hur dum tror de att man är?

Av Vichy - 22 september 2006 16:39

Lite nytt sött har kommit in på webshopen, det enda som föll mig i smaken var dock följande (jag kan inte bestämma mig för vilken färg jag vill ha på boleron men det ordnar sig). Boleron är i riktigt fint material för att vara H&M, boleron, 70% ull och 30% polyamid (bandet är satin). Den ser urmysig och söt ut tycker jag, med puffärmen och rosetten! Nästan ett måste i höstgarderoben. Toppen kostar 249 (lite väl saftigt för ngt så enkelt, tycker jag)Boleron kostar 198 kr

Av Vichy - 21 september 2006 15:31

Den här klänningen från Mango är verkligen jättesöt! 675 kr kostar den men är inte direkt i världens bästa material, tyvärr;"Ribbon: 100% PolyesterComposition: 60% Acrylic30% Polyamide5% Wool5% AlpacaLining: 100% Polyester"Men söt som socker var den!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< September 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards