Alla inlägg den 23 december 2006

Av Vichy - 23 december 2006 19:51

Ibland undrar man. Jag tror ärligt jag lever i den familj Sunes Jul's skapare blev inspirerade av. Det finns för mkt likheter för att vara en slump. Fast å andra sidan har jag hört många som säger samma sak. Men de är självklart bara wannabes. Dan före dan, det är det idag. Min lillebror fyller 10 år, stackars unge att få årets två höjdpunkter för barn ihopslammade på en och samma helg. Jag har ingen julstämning. Vilket jag, om jag har lust, avhjälper genom att gå 1 m innaför dörren till min äldre lillebrors rum, som ser ut som en affär för julprydnader. Bortsett från leksaksspindels i bokhylla då. Jag har fått lite julklappar. Kan givetvis inte hindra mig från att öppna när man får. Vem tror ni jag är? Någon form av person som har kontroll över sitt barnasinne? Haha, då är ni på fel ställe. I alla fall.Julklappar hittills:2 t-shirts (söta!)1 ljus1 presentkortGud. Det är nästan pinsamt. Men jag är en fruktansvärd, totally förlorad sucker för filmer av typen American Pie och deras soundtrack. Därför är Jimmy Eat World - The Authority song en självklar måbra-låt. Det är nästan pinsamt. Jag tror jag ska se på American Pie 4 - The naked mile ikväll. Det känns som att jag behöver det.Jaha. Jag antar att det är meningen att man ska njuta av att vara med sin familj såhär på julhelgen men det känns mest pissigt. Klara är i Gällivare vilket betyder att jag inte får gå ut med den jag helst vill gå ut med på juldagen. Skit också. Jag trodde jag var körd. Nu vet jag att jag inte är det. There's always a chance. Okej, snart är det Januari. Kan det inte gå lite fortare, snälla?Jag vill inte ha jävla jullov. Det ger mig ångest för att det är meningen att jag ska tycka det är underbart med lov och guuud så mkt roligt att göra och bla bla bla. I själva verket tycker jag mest synd om mig själv. Och är cynisk. All the time.Näj. Nu ska jag göra något juligt. Tjuvlyssnat"(Ung, välklädd, välkammad slipskille, ~25, sitter med sin flickvän och väntar på tåg.)Kille: De verkar inte vara så noga med städningen här i alla fall.Tjej (lite sömnigt): Va?(Killen pekar på en reklampelare där ett handavtryck syns tydligt i dammlagret. En lång paus uppstår medan båda tittar på handavtrycket.)Kille: Ska vi rita en snopp!?":D

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards