Direktlänk till inlägg 25 oktober 2006

Warpdrive

Av Vichy - 25 oktober 2006 10:36

I like it! Ingen svensk hemsida med citat är så rolig som Warpdrive. Smakprov:" Jag har nog haft för mycket fritid idag. Det ringde en telefonförsäljare i morse. Han presenterade sig med för- och efternamn och vilket företag han arbetade för. Han ville sälja något telefonabonnemang. Jag sa att jag var upptagen och bad honom ringa upp lite senare. När han lagt på söker jag på hans namn på internet men hittar inget skoj, så jag ringer folkbokföringen istället och tar reda på hans adress och personnummer. Två timmar senare ringer snubben igen. Det gällde tydligen något specialerbjudande från Tele2. Jag säger att jag tar erbjudandet. Då säger han att han kommer spela in på band ett muntligt avtal. Han börjar med att fråga mitt namn, varvid jag säger mitt namn. Sedan ska jag läsa upp mitt personnummer. Då läser jag upp försäljarens personnummer. Det blir lite tyst i luren några sekunder, men snart fortsätter han med avtalet. Till sist ska jag säga min adress och självklart säger jag då försäljarens adress. Det är tyst i luren i 10 sekunder innan *jag* säger "Då kopplar vi in dig så snart vi kan." Det är helt tyst i 10 sekunder innan försäljaren svarar med "Jag ska inte köpa något abonnemang?" "Kunde du inte sagt det tidigare?" frågar jag. "Onödigt att du slösar min tid så här." Återigen 10 sekunders tystnad och snabba andetag i luren hörs. Sedan hör man bara ett . Konstig snubbe. Nu tillbringar jag resten av dan med att beställa massa saker i hans namn ur dagens reklamhäften som kom i morse. Hoppas han gillar sin prenumeration på utländska frimärken för endast 99 spänn i månaden. Ditt hat mot telefonförsäljare är nog inte riktigt hälsosamt... "" jag är helt seriös nu, och jag vill inte att ni larvar er nu. vem FAN här har beställt en 2 meter hög trästaty föreställande lenin i mitt namn från kanada? fick en lapp om det idag, den står och väntar på bekräftelse. jag har inte köpt den, inte nån i min familj heller. en 2 meter hög jävla trästaty ""(ceflower) idag fick jag världens lustigaste utskällning(ceflower) kom in en kärring(ceflower) "Jag vill ha en sån här", så håller hon fram en lapp(ceflower) på lappen står det "Steam account 150:-"(ceflower) "Vi säljer ej separata steam account, du måste köpa half life 2 för att få ett"(ceflower) då blev kärringen tjurig(ceflower) "Min son hade varit inne på eran hemsida och ni ska minsann ha steam account att sälja!"(ceflower) jag försökte övertyga henne att det har vi ej och har heller aldrig haft(ceflower) det gick inte så bra, och hon började bli riktigt arg(ceflower) jag började misstänka att hon inte hade en aning om vad hon snackade om, så jag frågade om hon visste vad han skulle använda det till(ceflower) "Ja, det är en sån där sak som gör att man kan ha internet på flera datorer"(ceflower) "En router?"(ceflower) "Nej, steam account"(ceflower) jag försökte förklara att det var en router hon skulle ha och inte något steam account(ceflower) "Min son har sysslat med datorer i flera år, han vet nog vad tusan grejen han ska ha heter!"(ceflower) "men det ÄR en ROUTER han vill ha, enligt din beskrivning"(ceflower) "NEJ DET ÄR STEAM ACCOUNT TRO INTE ATT JAG ÄR NÅGON IDIOT DU KAN LURA PÅ VAD SOM HELST NI FÖRSÄLJARE ÄR SÅ FÖRBANNAT KORKADE NI VILL BARA SÄLJA EN PÅ EN SAKER MAN INTE BEHÖVER JAG VILL HA STEAM ACCOUNT OCH DET SKA FINNAS ENLIGT ERAN HEMSIDA OCH FÅR JAG EJ DET VILL JAG TALA MED DIN CHEF"(ceflower) jag lät henne snacka med våran säljledare(ceflower) "Ah, det är en router du ska ha"(ceflower) hon blev knallröd i ansiktet och mer eller mindre skrek "NI ÄR JU HELT URBLÅSTA JAG KOMMER ALDRIG I MITT LIV HANDLA HOS ER IGEN"(ceflower) sen gick hon(ceflower) några timmar senare kom hon in igen o köpte en router, utan att säga något "Det är fan underbart.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vichy - 4 juli 2007 16:22

Jag har ÄNTLIGEN orkat fixa en ny, BÄTTRE, blogg på blogg.se istället för den här skiten. Så bye bye och väkommen till min [url=http://vichy.blogg.se]NYA BLOGG[/url]! ...

Av Vichy - 3 juli 2007 12:31

Idag är det 6 månader. 6 månader med L. Jag tycker mer om honom efter denna relativt korta tid än någon annan kille jag träffat.   Han gör mig avslappnad och glad. Han gör mig bättre, både för andra och mig själv. Jag är lycklig med honom.   Ikväll...

Av Vichy - 3 juli 2007 07:55

Jag har ett problem. En mental skada kanske, eller bara en shoppingrelaterad, tillfällig verklighetsfrånvändning som uppstår ibland när jag står i en butik med ett hutlöst dyrt plagg (som det är pinsamt tydligt att jag aldrig kommer använda) - och b...

Av Vichy - 2 juli 2007 21:20

Jag har skurat boxar hela förmiddagen. Asjobbigt. Men sen käkade vi pizza och jordgubbar med  grädde. När jag kom hem somnade jag på gräsmattan. Det var skönt att sova men inte att vakna. På kvällen cyklade jag och min bror en sväng på sisådär 6 km....

Av Vichy - 1 juli 2007 17:49

Gliip. Jag är slut. Vilket betyder att jag kommer sova som en stock inatt, och det uppskattar jag ju förstås. Imorse var jag hos J på praktik och skumpade runt på en islandshäst - kändes ungefär som att försöka gå ner i spagat och gunga samtidigt. J...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards